KAFES
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
KAFES

PAYLASIM MERKEZi
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Spa'da Şasiler

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
e_can

e_can


Mesaj Sayısı : 95
Kayıt tarihi : 23/08/07

Spa'da Şasiler Empty
MesajKonu: Spa'da Şasiler   Spa'da Şasiler Icon_minitimeÇarş. Eyl. 12, 2007 12:43 pm

Spa, modern bir F1 aracı için ciddi bir test. Ortalama hız, yüksek;
aerodinamik yüklemeler hem üst düzeyde hem de uzun süreli; aracın
hakimiyeti ile ilgili her şey, limitleri test ediyor. Pist,
aero virajları içeriyor (19 virajın sadece 6'sı, en az 150 km/s hızla
geçiliyor) ve bu da takımları, virajlarda daha fazla tutunma elde
edebilmek için nispeten daha yüksek yere basma kuvvetine doğru
yönelmeye zorlayacak -Silverstone pistine benzer bir şekilde-. Bununla
beraber Spa, çok farklı bir ödünleşmeyi gerektiriyor. Çünkü, iki uzun
ve tam gaz geçilen düzlükte geçiş mümkün. Bunun anlamı da, konumu
korumak için en yüksek hız önemli bir etken ve yere basma kuvveti de
buna göre olmalıdır. Sonuç olarak takımlar, Kuzey Amerika
yarışlarındakilere benzer aerodinamik düzenlemelerle yarışacaklar. Bu
şekilde, V8 motorlarla düzlük sonunda hızları yaklaşık 320 km/s olarak
görülebilir (2005'te V10'larla görülen değer 340 km/s idi) Aerodinamik
verimlilik, bu pistte başarılı olmanın kilit noktası.

Süspansiyon
ayarları, hızlı virajlarda iyi aerodinamik performans elde etmek vfe
hızlı şikanlardayönün iyi değiştirilmesi için nispeten daha sert
olacak. Bununla beraber, La Source'de ve son şikanın çıkışında çekiş,
önemli bir etken olacak. Bunun da anlamı, bir sonraki virajda frenleme
esnasında pilot korumasız kalır ve yerini kaybedebilir. Lastikler için
Spa, sezonun en zorlayıcı pisti. Bridgestone'nin de bu yarışa en sert
hamurları getirmesi sürpriz değil.

Aracın yüsekliği, Eau
Rouge'da karşılaşılan yüksek kuvvetler ile sınırlanıyor. En alttan,
tepeye kadar, aracın yüksekliği 25 mm kadar değişim gösterebilir ve
eğer aracın altı çok yüksekse, pilot kontrolü kaybedebilir. Şu anki
aerodinamik kurallar ve V8 motorlarla, Eau Rouge, tam gaz olarak 300
km/s hızla rahatlıkla geçilebiliyor. Bu zincirde pilotlar 10 km/s kadar
kaybedecekler. Ama Les Combes öncesindeki uzun düzlük boyunca yerini
korumak için pilotların, mümkün olduğunca çok hızı muhafaza etmeleri
önemli.

Nispeten bu pistte aracın neredeyse tek kolay yönü,
fren sistemleri. Pist sadece 3 ağır fren noktasına sahip. 1.,5. ve 18.
virajlar öncesinde.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Spa'da Şasiler
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
KAFES :: SPOR :: FORMULA 1-
Buraya geçin: